Tisztelt látogató, kedves régi, és leendő új pácienseink!

Családom már több mint 40 éve foglalkozik fogászattal. Felmenőim lelkesen, precízen, érzéssel űzik a fogtechnikus szakmát mind a mai napig. Jómagam ebben a miliőben nőttem fel, elvégeztem és dolgoztam is a fogtechnikában, majd az egyetem után jött a mélyvíz. Alapos rutinra tettem szert mind a fogmegtartó kezelések, mind a fogpótlások terén. Ismerem az emberek félelmeit, amelyeket a fogászati beavatkozásokkal kapcsolatos hiedelmek táplálnak. Ezen tapasztalatok birtokában rendelőnkben azzal a céllal és azon dolgozunk, hogy minden egyes páciensünk maximális elégedettséggel távozzon, legyen szó bármilyen beavatkozásról. Kezeléseink fájdalommentesek, rendelőnkben inkább a humor és jó hangulat jellemző, mint az általános negatív élmény.

Várjuk Önt is szeretettel. Legyen a páciensünk!

Gyökérkezelés

Célja az olyan fogak megmentése, amelyek belsejében a fogideg (vagy fogbél, pulpa) megbetegedett, szuvasodási folyamat következtében fertőződött, begyulladt, vagy már elhalt. A fog belsejének, azaz a pulpának az elhalását többnyire egy mélyen lévő szuvasodás, ritkább esetben valamilyen sérülés (erős ütés) okozza.

A gyökérkezelés általában nem egy alkalomból áll. Amikor kitisztítja az orvos a fog gyökércsatornájában lévő ideget, baktériumokat, 2 vagy akár több kezelés is szükséges lehet, hogy a végleges gyökértömést követően ne legyenek fájdalmak. Azonban azt mindenképpen tudni kell, hogy a gyökérkezelés csak egy próba arra, hogy megmentsük a fogat, ami nem mindig sikerül a gyökér és a benne levő csatorna fejlődési komplikációinak köszönhetően.

Gyökértömés

Az a művelet, melynek során a kifertőtlenített, megmunkált és kiszárított gyökércsatornát az orvos betömi. Több technika létezik a gyökércsatornák tömésére. A lényeg, hogy a gyökértömés a gyökércsúcsig érjen és falálló legyen. A gyökértömés rendszerint egy guttapercha nevű, gumiszerű anyagból és valamilyen pasztából áll. A pasztát a csatornába juttatjuk, és beletömörítjük a guttaperchát. A guttapercha nagyon jól záró anyag, nyomásra pedig elterül a csatornarendszerben, így a zegzugos járatok résmentesen kitölthetőek.

A megtömött fogat még nem lehet azonnal esztétikus töméssel vagy egyéb restaurációval (gyökércsap, inlay, korona) ellátni, mivel a gyökércsatornákban először a gyökértömésnek meg kell kötnie. Ez általában 3-4 nap. Ezután a gyökértömésre ideiglenes tömés kerül a következő ülésig, mikor elkezdődik a fog koronai részének ellátása – tömés, betét, korona, stb.

Hasznos tipp: Ha jelez a fog, hőmérsékletekre érzékeny, sajog, lüktet, esetleg ráharapásra érzékeny, érdemes azonnal a fogorvoshoz fordulni! Minél tovább várunk annak reményében, hogy elmúlik, annál kellemetlenebb lehet az orvosi beavatkozás.

Honlap készítés